Aby wziąć udział w sparingach, należy zarejestrować konto na systemie konkursowym Wrocławskich Sparingów Informatycznych.
Podczas rejestracji należy podać swoje prawdziwe dane (imię, nazwisko, adres e-mail oraz szkołę jeśli rejestrowany użytkownik jest uczniem).
Każdy sparing będzie się odbywał w trzech dywizjach: łatwiejszej i trudniejszej. Niektóre zadania mogą być wspólne dla obu dywizji.
Niektóre sparingi mogą się również odbywać w dywizji startowej.
Każdy sparing trwa 5 godzin (3 godziny dla dywizji startowej). Do rozwiązania są trzy zadania programistyczne oceniane w skali 0-100 jak na Olimpiadzie Informatycznej
(więcej).
Rozwiązaniem każdego zadania jest program komputerowy napisany w języku C++.
Miarą oceny jest poprawność i wydajność rozwiązania.
System konkursowy umożliwia kontakt z organizatorami w celu zadania pytań. Należy mieć na uwadze, że ze względu na specyfikę sparingów, odpowiedzi
mogą nadchodzić z opóźnieniem. W systemie mogą też pojawiać się ogłoszenia publiczne. Zalecane jest przeglądanie ogłoszeń, gdyż mogą one zawierać
ważne informacje organizacyjne lub dotyczące treści zadań lub wyników.
Podczas sparingu widoczne będą jedynie wyniki zgłoszeń na zbiorze testów przykładowych.
Około godzinę po zakończeniu sparingu publikowane są właściwe wyniki na wszystkich punktowanych testach oraz ranking sparingu.
Rankingi prezentowane są osobno dla każdej dywizji i widoczne jedynie dla zarejestrowanych użytkowników.
Po zakończeniu sparingu zadania przenoszone są do konkursu stałego, gdzie możliwe jest ich rozwiązywanie także po zakończeniu sparingu.
Wyniki zgłoszeń konkursu stałego widoczne są dla wszystkich użytkowników, także niezarejestrowanych.
Organizatorzy sparingów nie przewidują żadnych nagród za uczestnictwo lub wysokie wyniki na sparingach.
Organizatorzy mogą zablokować konto osób, które próbują złamać zabezpieczenia systemu konkursowego lub utrudnić przebieg sparingu.
Ocena zgłoszeń
Zgłoszenia będą punktowane na zasadach podobnych jak na drugim etapie Olimpiady Informatycznej.
W treściach zadań nie będzie podane żadnej informacji n.t. podzadań lub punktów częściowych za rozwiązania potrafiące rozwiązywać tylko niektóre
testy. Nie oznacza to jednak, że takie zgłoszenia zawsze będą oceniane nisko. Oznacza to, że nie dajemy gwarancji w trakcie konkursu
ile dokładnie (lub co najmniej) punktów uzyskują rozwiązania pośrednie.
Po wysłaniu, zgłoszenia będą ocenione jedynie na zestawie testów przykładowych podanych w treści zadania (zazwyczaj jest to 1-2 testy).
Nie przewidujemy żadnych dodatkowych testów przykładowych poza tymi, które są podane w treści zadania.
W treści każdego zadania znajduje się informacja o limicie pamięci (taki sam dla wszystkich testów) oraz limicie czasu na test.
Limit czasu podany w treści zadania dotyczy maksymalnych testów. Limit czasu w pozostałych testach może być mniejszy. Organizatorzy
pozostawiają sobie definiowanie pojęcia maksymalnych testów.
Komputery sprawdzające są dość wolne. Organizatorzy zalecają uwzględnienie tego faktu w swoich szacowaniach. Czas wykonania przeciętnego
programu na komputerach sprawdzających jest kilkukrotnie dłuższy niż czas wykonania na nowoczesnym sprzęcie. Pomiar czasu wykonywany jest
poleceniem time (bez użycia narzędzia oitimetool znanego z Olimpiady Informatycznej).
Uwagi końcowe
Polecamy dokładnie testować swoje rozwiązania.
Dla każdego sparingu zalecamy zaglądać tylko do swojej dywizji i nie korzystać z informacji, które zadania są wspólne pomiędzy dywizjami.
Pozwala to lepiej symulować warunki olimpijskie, gdzie nie wiadomo, które zadanie organizatorzy uważają za najłatwiejsze.
Wrocławskie Sparingi Informatyczne, Powered by Solve System 3.